Cola Wars و ترور شخصیت

موضوع این قسمت بررسی ۳ اصطلاح و استراتژی کلان در تعیین کیفیت رقابت، یعنی Competition و Rivalry و Competitive Rivalry، است که با آگاهی از ویژگی و نمودهاشون می‌شه تشخیص داد که یک شرکت و کسب و کار به چه شکلی می‌خواد به هدف‌های تجاری خودش برسه. برای همین هم به یکی از نمونه‌های بسیار شناخته شده‌ی دنیای تجارت، یعنی Cola Wars، اشاره می‌کنم و دربارش توضیح می‌دم. اما در دنیای غیر تجاری و کسب و کار و در بین نهاد و سازمان‌های دولتی هم می‌شه به روشنی نشانه‌های پیروی از هر یک از این استراتژی‌ها ر در رویارویی با رقیب‌های سیاسی و افراد مخالفشون ر هم می‌شه پیدا کرد، و به ارزیابی این مهم که تا کجا آمادگی هزینه و دنبال کردن رویکرد برگزیده‌ی خودشون ر دارند هم پرداخت. در همین راستا، به شرایط امروز ایران و نشانه‌های داشتن این رویکردها هم می‌پردازم.

 


  • برای پشتیبانی از پادکست راهبر، اینجا کلیک کنید.
با یک کیلیک می‌توانید هم‌رسانی کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید